Великий поет живе у своїх творах
Великий поет живе у своїх творах. Його образ, світ думок і почувань, прагнень та ідеалів постає перед нами насамперед з того, що він писав, чим збагатив духовну скарбницю людства. Водночас, прочитавши твори поета, ми проймаємося невідступним бажанням у всій повноті й точності пізнати його життєвий і творчий шлях, громадську діяльність, духовні інтереси і запити. І не тільки тому, що все це нерідко допомагає глибше прочитати твори у зв’язку з конкретно-історичними умовами їх виникнення, а й тому, що труди і дні геніальної людини вияскравлюють суттєві прикмети епохи, в яку він жив.
У з’ясуванні окремих епізодів, деталей життєвого і творчого шляху письменника важливу роль відіграє мемуарна література — щоденники, автобіографії, перекази, спогади, автори яких були учасниками або очевидцями описуваних подій,— звичайно, тоді, коли вона правдиво, історично точно відтворює факти і явища громадсько-політичного, літературно-мистецького процесів.
У поемі «Гайдамаки» Шевченко засвідчив, що головним її джерелом були народні перекази, які, по суті, теж є спогадами, тільки усними. Поет надавав особливого значення народній інтерпретації історичних подій, минуле його цікавило не само по собі, а передусім як можливість поставити звитяжні діла предків на службу сучасності.
(В. Шубравський, 175 слів)
Завдання
- Уважно прочитай, поясни орфограми і пунктограми, повтори правила їх правопису.
- Напиши словниковий диктант. Визнач орфограми. Назви правила щодо їх написання. Постав слова у родовому відмінку однини. Офіс(а)(у), граніт(а)(у), цукр(а)(у), хліб(а)(у), відльот(а)(у), капітал(а)(у), сад(а)(у), барвінк(а)(у), палац(а)(у), завод(а)(у), Іван(а)(у), батьк(а)(у), іменник(а)(у), долар(а)(у), Пирятин(а)(у), Кривого Рог(а)(у), Харков(а)(у), Дніпр(а)(у), Єнісе(я)(ю), колектив(а)(у), Дінц(я)(ю), студент(а)(у).
- Напиши диктант. Перевір його, користуючись даним текстом. Постав оцінку з урахуванням орфографічних та пунктуаційних помилок.