Молода весна
Блакитними очима дивиться мені в очі весна.
Вона ще молода, усміхається святково й чисто, в її ледь чутному диханні — збудлива таємниця свіжості, краси природи, що завжди відроджується й відроджується.
Ще так недавно бігла по дніпровських кручах рудою лисицею осінь, бігла барвисто, холодним повівом несло від її прудкого, безповоротного бігу. Так недавно дихало в її думки студеним пахом зів’ялого листя, а вже сьогодні — лагідне, шовковисте повітря весни купає мої очі, вся земля ніби випромінює благодатну снагу, що помагає рости не тільки траві, квітам, деревам, а й мріям людським.
Стоять верби, опушені зелененьким листям, і, здається, чують сплески журавлиних сурем у піднебессі, легенький, бентежний передзвін, прозорий, кришталевий.
Протягом усієї минулої зими я відчував: щось має статись у цьому світі, щось неминуче станеться. І тепер, коли прийшла весна, коли ві йнула тобі в груди тлумовиськом перших своїх, тонких, таких пам’ятних запахів, коли в мене все помолоділо, мов вербове пагіння над дніпровською водою, то я добре знаю: очікуване прийшло, наче народжене силою мого бажання, і наймення йому — синя та золота весна на дніпровських кручах.
(Є. Гуцало, 172 слів)
Завдання
- Уважно прочитай, поясни орфограми і пунктограми, повтори правила їх правопису.
- Напиши словниковий диктант. Визнач орфограми, назви правила щодо їх написання. Прем’єр, в’ялити, м’ясний, риб’ячий, зв’язаний, роз’юшити, пан’європейський, дит’ясла, супер’яхта, пів’яблука, пів-Європи, пів-Юкатану, пів-Яффи, кон’юнктура, ін’єкція, інтер’єр, п’єдестал, Рейк’явик, Луб’янка, екстер’єр, Х’юстон, Соловйов, Воробйов, каньйон, віньєтка, павільйон, лосьйон, Вязьма, рюмсати, брязкіт.
- Напиши диктант. Перевір його, користуючись даним текстом. Постав оцінку з урахуванням орфографічних та пунктуаційних помилок.
Гарний диктант,але я його пишу в 6 класі.
Дякуємо 🤗